Hop til indhold

Tredje opvarmning

4. marts 2010

Under opvarmningen:

Jeg mødte 15 min før timen og fik lavet bunker af 5 papir til hver. På den måde brugte vi ikke megen tid på at uddele materiale.

Som intro gik jeg mere i dybden med at fortælle om krussedullertegningen. Nu skal cirklerne udvikles til mere forskellig formede krusseduller. Jeg brugte tavlen til at illustrere på. Det virkede meget bedre end at have et papir i hånden.

Trine Elgård stod model til bevægelsestegning (4 stk) og blindtegning (1 stk).

Mikkel sagde: “Det er svært at gå fra at tegne hurtige tegninger i krusseduller til langsomme tegninger i blindtegning.” Kan det tænkes at øvelsen fra at tegne med hurtigt tempo til langsomt, kan have indflydelse på skiftet mellem larm og ro i en klasse? Kan man ved hjælp af øvelserne, træne børn i at være omskiftlige?

Timen starter

Jeg fornemmer selv en ro og bedre koncentration i starten af timen, men det kan selvfølgelig være et tilfælde. Ellers er det bare en god time, hvor vi får mulighed for at komme op og røre os ved at måle afstande gennem en papirkikkert.

En sjov opgave: Vi skal digte en historie ud fra en graf, vores sidekammerat har tegnet.

Reklamer
No comments yet

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: